سورپرایز اوسمار برای گل محمدی+ ویدیو| حضور در جشن با عکس یحیی گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود؟ + عکس و فیلم (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) کارشناس داوری بازی پرسپولیس و مس | گل گولسیانی آفساید بود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو جشن قهرمانی پرسپولیس پس از غلبه بر مس رفسنجان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فولاد و نساجی در لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) | اهوازی‌ها در لیگ ماندنی شدند جدول لیگ برتر ایران در پایان هفته سی‌ام و قهرمانی پرسپولیس نتیجه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌| قهرمان سرخ می‌پوشد! ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و مس رفسنجان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول پرسپولیس به مس رفسنجان توسط گولسیانی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو خلاصه بازی استقلال و پیکان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نتیجه بازی استقلال و پیکان(۱۲ خرداد ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| برد بی فایده ویدیو گل دوم استقلال به پیکان توسط مهرداد محمدی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ویدیو گل اول استقلال به پیکان توسط مهرداد محمدی (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) پخش زنده بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نمره ضعیف گوش شکسته‌ها در جام تختی پخش زنده بازی نساجی و فولاد لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جام در راه استادیوم آزادی + ویدئو پخش زنده بازی سپاهان و شمس آذر قزوین در لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی پرسپولیس و مس رفسنجان در هفته سی‌ام لیگ برتر (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تعداد تیم‌های لیگ‌ برتر کاهش می‌یابد؟
سرخط خبرها

استارت تیم بسکتبال «آویژه» مشهد زودتر از همیشه

  • کد خبر: ۱۰۵۴۶۰
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
استارت تیم بسکتبال «آویژه» مشهد زودتر از همیشه
نماینده بسکتبال مشهد در لیگ برتر قرارداد بازیکنان کلیدی‌اش را تمدید می‌کند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ هنوز تنور پرواز توپ‌های ناآرام به‌سوی سبد حریفان داغ است و لیگ‌برتر بسکتبال با نمایش آسمان‌خراش‌های فینالیستش در جریان است که تیم آویژه صنعت پارسای مشهد برای تمدید قرارداد برخی بازیکنان کلیدی‌اش در فصلی که گذشت، اقدام کرده است.

شروع زودتر از همیشه آویژه حالا این امیدواری را به بسکتبال‌دوستان مشهدی داده است تا نماینده‌شان در لیگ‌برتر فصلی خوب را در پیش داشته باشد. آویژه صنعت پارسا تنها نماینده مشهد در لیگ‌برتر که در یکی‌دو سال گذشته با نمایش‌های خوبش در بهترین سطح بسکتبال کشور توانسته است برای خودش نامی دست‌وپا کند و غول‌‎های بسکتبال کشور را از شنیدن نامش به لرزه بیندازد، حالا برنامه‌های ویژه‌ای برای فصل آینده دارد.

نماینده مشهد در اولین گام برای تمدید قرارداد سرمربی موفق صربستانی‌اش اقدام کرده و در مرحله دوم هم با بازیکنان کلیدی‌اش وارد مذاکره شده است تا با تمدید قراردادشان، از همین حالا اسکلت اصلی تیم را برای فصل بعد حفظ کند. سرجان ایوانوویچ سرمربی صربستانی، نوید خواجه‌زاده ستاره ملی‌پوش مشهدی، مجید صادقی و مرتضی طاهری نفراتی هستند که تاکنون قراردادشان را با این باشگاه تمدید کرده‌اند.

غفلتی که درس عبرت آویژه شد

نماینده لیگ‌برتری مشهد فصل گذشته ستاره‌های اصلی تیمش را به‌دلیل غفلت در فصل نقل‌وانتقالات از دست داد. عماد سلمانی، کورین هنری، مرتضی علیزاده و... شماری از این ستاره‌ها بودند که ناغافل از چنگ تیم مشهدی در آمدند و به تیم‌های رقیب رفتند. مسئله‌ای که آویژه را در ابتدای این فصل گرفتار بحران و مشکل کرد. جعفر فلاح، مدیرعامل باشگاه آویژه صنعت پارسای مشهد، دراین‌باره می‌گوید: «ما در وهله اول به‌دنبال تمدید قرارداد بازیکنان کلیدی این فصل هستیم و از اتفاقی که فصل پیش برای ما افتاد، درس عبرت گرفتیم.» وی می‌افزاید: «ما فصل قبل چند بازیکن خوبمان را از دست دادیم و مجبور شدیم دوباره تیممان را از نو بسازیم. همین مسئله کمی به تیم ما لطمه زد. اما امسال با تمهید هیئت‌مدیره تصمیم گرفتیم از همین حالا قرارداد برخی بازیکنان کلیدی‌مان را تمدید کنیم تا خدایی‌نکرده آن‌ها را از دست ندهیم.»

آویژه در کمین چند خرید ویژه

مدیرعامل آویژه صنعت پارسا معتقد است وضعیت بد اقتصادی و فشاری که روی بخش خصوصی در تیم‌داری ورزش است، کار را برای جذب‌های ویژه آویژه سخت کرده است. با وجود این، جعفر فلاح در پاسخ به اینکه انتظار هواداران چند خرید خوب و حفظ اسکلت فصل گذشته است، خاطرنشان می‌کند: «همان‌طور که گفتید ما در وهله اول به‌دنبال حفظ اسکلت فصل قبل هستیم، اما باید در کنارش چند خرید خوب هم داشته باشیم تا تیمی بهتر از سال قبل روانه مسابقات کنیم.»

وی می‌افزاید: «چند بازیکن را زیر نظر داریم، اما حرفه‌ای نیست که هنوز لیگ به پایان نرسیده است، درباره آن‌ها صحبت کنیم.» وی درباره اینکه آیا ممکن است این بازیکنان مطرح مشهدی‌های حاضر در تیم‌های دیگر لیگ‌برتر باشند، اظهار می‌کند: «این یکی از سیاست‌های باشگاه است که بازیکنان مستعد مشهدی را در تیم شهر مشهد جمع کند. این احتمال وجود دارد که خرید‌های جدید ما هم از همین نفرات مشهدی باشد.»

خارجی‌ها؛ شاید اوایل فصل

از کورین تا برایان، حکایت خارجی‌های این یکی‌دو فصل گذشته نماینده مشهد در لیگ‌برتر بسکتبال، حکایت خوب و بدهاست. آویژه در این دو فصل گذشته دو فوق‌ستاره خارجی داشته است که هردو آمریکایی بودند؛ کورین هنری و برایان استار که هرکدام به‌نوعی توانستند در بازی‌های حساس کار را برای آویژه در آورند. در مقابل، این تیم در دو فصل گذشته چند صربستانی نه‌چندان خوب هم داشته که صدای اعتراض منتقدان بسکتبال مشهد را در آورده است.

لوکا انزوکیچ و الکساندر پونیاویچ دو صربستانی ناکام دو فصل گذشته تیم مشهد بودند. جعفر فلاح، مدیرعامل آویژه، درباره جذب بازیکنان خارجی برای فصل جدید یا تمدید با برایان و لوکا می‌گوید: «بازیکنان خارجی حکایت خاص خودشان را دارند. جذب بازیکن خارجی به سبک سرمربی تیم برمی‌گردد. ما این فصل برایان و لوکا را براساس نظر نبوژا کنزوویچ جذب کردیم و در نیم‌فصل سرجان سرمربی ما شد. باید برای فصل بعد ببینیم نظر او چیست و معمولا جذب بازیکن خارجی به اوایل فصل می‌کشد.»

حفظ سرجان برای کسب عنوان؟

آویژه‌ای‌ها در لیگ‌برتر این فصل به مراحل نهایی صعود نکردند، اما حقیقت آن است که اهالی بسکتبال استان عملکردشان را پذیرفتند. نماینده مشهد در دو فصل گذشته به استثنای نیم‌فصل حضور نبوژا روی نیمکت این تیم با سرجان ایوانوویچ همیشه نمایشی مقبول داشته است و همین مسئله سبب شد مدیران این تیم در جریان بازی‌های فصل قرارداد این سرمربی صربستانی را تمدید کنند.

سرمربی‌ای که از قضا در میان بازیکنان هم محبوب است و ستاره‌های آویژه و جوانان این تیم خواهان ماندنش هستند. با این‌همه فاصله زیاد بین فصول برگزاری لیگ‌برتر در ایران ممکن است در آینده هر اتفاقی را رقم بزند و سرجان به مشهد برنگردد. اتفاقی که اگر بیفتد، کار آویژه را سخت می‌کند، وگرنه می‌تواند این تیم را به کسب یک عنوان شیرین در لیگ‌برتر بسکتبال فصل آینده امیدوار کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->